smučanje z avtodomom

Če radi smučate in še niste bili na smučanju z avtodomom, je vsekakor čas, da to poizkusite!

Smučanje z avtodomom ima svoje prednosti:
– Smučamo lahko vsak dan drugje in na ta način obiščemo veliko več smučišč, kot bi jih drugače.
– Lahko se prilagajamo vremenu in lovimo ugodne razmere na smučiščih.
– Tudi če rezerviramo avtodom v naprej imamo na koncu več opcij in tudi če vremenske razmere niso idealne za smučanje, lahko kadarkoli spremenimo plan in se odpravimo proti jugu. Medtem, ko lahko v primeru, da rezerviramo apartma in naletimo na snežni meglen teden, nimamo prav veliko opcij. Sepravi na splošno smo z avtodomom veliko bolj prilagodljivi.
– Ker je prostor relativno majhen se med bivanjem zelo povežemo in do izraza pride timsko delo.

Če se prvič odpravljate na smučanje z avtodomom, predlagamo simpatični 4-5 dnevni izlet, ki si ga lahko ogledate v videu
Pot: LJ – KR.GORA – PLANICA + TAMAR ali JEZERO JASNA – SCHLADMING – FLACHAU – LJ

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept

V videu ni zajetega zadnjega dneva, ko smo se sproščali v Flachau. Tam imajo odlične bazene in savne- Terme Amade (terapije na pol ure, savne so ogromne, v največjo gre lahko tudi 70 ljudi) tako, da če ste ljubitelj savn vsekakor priporočamo obisk.

Ko se odpravimo na smučanje z avtodomom, moramo biti pozorni, da je avtodom primerno opremljen in pripravljen saj je lahko tanka linija med zelo pozitivno in negativno izkušnjo. Cene avtodomov se lahko zelo razlikujejo, in velike razlike naredijo ravno pripravljenost avtodoma za zimo, sepravi izolacija avtodoma, sistem ogrevanja, dvojno dno, vgrajeni materiali itd.

Najprej nekaj o ogrevanju avtodomov.
V grobem lahko ogrevanje v avtodomih delimo na plin in na diesel.

PLIN (dve možnosti):
Truma – razpihavanje toplega zraka
Alde – centralno ogrevanje (vodno ogrevanje, hladilna tekočina kroži po avtodomu)

DIESEL:
Vebasto, Eberspracher.. – razpihavanje toplega zraka

Če bi morali razporediti ogrevanje glede na kvaliteto in na podlagi izkušnj, bi si sledili tako:
1. Alde (najbolj tiho, ne zraka v vozilu, ko se ogreje, drži večjo konstanto, zelo zanesljiv)
2. Truma (po glasnosti v sredini, segreje hitreje kot alde, zanesljiv)
3. Webasto, Eberspracher (glasnejši kot truma, nebi priporočal za zelo nizke temperature) prednost, da ne rabite skrbeti za plinske bombe.
Enak vrstni red je tudi glede cene. Alde sistem je najdražji, Truma je na sredini, Webasto in Eberspracher pa sta cenejši opciji.

UPORABNI NASVETI za uporabo avtodoma pozimi:

  • Pri vseh sistemih ogrevanja ne smemo pozabiti na akumulatorje! S praznimi akumulatorji noben od sistemov ne bo deloval, ker je električna energija potrebna za razpihavanje zraka oz za kroženje hladilne tekočine.
  • Če imamo ogrevaje na plin, moramo biti pozorni da uporabljamo PROPAN!, ker ima boljše lastnosti izgorevanja pri nizkih temperaturah. Pri butanu boste lahko pri nizkih temperaturah pokurili le pol jeklenke in vam bo ogrevanje crknilo. Glede na naše izkušnje iz smučanja, zdrži 10kg jeklenka propane za 3-4dni.
  • Pametno je vzeti na pot raje kakšno jeklenko več kot manj in si s tem prihraniti izkanje bencinskih črpalk, kjer jih lahko napolnimo.
  • Pozimi moramo paziti, da nam temperatura v bivalnem delu nikdar ne pade pod 0 °C. Če se nam to zgodi lahko izgubimo vso čisto vodo, ker imajo nekateri avtodomi vgrajen avtomatski ventil. Če pa pride do tega, da nam voda v avtodomu zmrzne pa lahko popokajo pipe, filter za vodo, membrana v črpalki za vodo ipd. Kadar je temperatura znotraj vozila okoli 0 °C nikoli ne smemo odpirat pip! Ker je v njih teflon, ki lahko pri nizkih temperaturah poči. Prav tako tudi ne smemo zaganjati črpalke predno se vozilo ne segreje.
    Pri avtodomih, ki nimajo ogrevanega tanka za odpadno vodo, moramo biti pazljivi tudi, da nam le-ta ne zmrzne.
  • Največ toplote se pri avtodomu izgubi skozi kabinski del. Zato je pametno ta del ponoči izolirati. To lahko storimo na več načinov. Obstajajo zunanje prevleke, notranje prevleke, zelo veliko pa boste naredili že, če boste s “koutrom” ali deko naredili pregrado na prehodu iz kabinskega v bivalni del.
    Tako, da pozimi zmeraj vzemite s sabo raje kakšen “kouter” več, kot manj.
  • Če veste da bo obstajala možnost, da bi se lahko kje na poti priklopili na el. omrežje 220v, vzemite s sabo kalorifer. Ta vam lahko koristi kot “vzdrževalec temperature” in na ta način zmanjšate porabo plina oz. ga imate zgolj za rezervo.
  • Če se odpravljate na smučišča kjer se temperature spustijo tudi pod -20 stopinj, ne pozabite dotočiti v tank za diesel dodatnega sredstva proti zamrzovanju. (Še posebej če imate ogrevanje na Diesel =) )
  • v čistilno tekočino za vetrobransko steklo ne pozabite natočiti anti-friza
  • Če nimate ogrevanega tanka za odpadno vodo imejte ves čas tank za odpadno vodo odprt.